1 februari 2012

The Challenge has begun!

Het is vandaag 1 februari.. De gevreesde dag dat ik geen geraffineerde suikers meer mag eten/drinken voor drie weken.
Nou ja, gevreesd.. Hoewel ik het er vorige week nog moeilijk mee had, ben ik nu behoorlijk klaar voor de uitdaging. Ik heb er zelfs een beetje zin in. De laatste dagen heb ik al wat meer gelet op mijn voeding zodat de schok niet te groot zou zijn. Maar gisteren om 23u00 (na het werk) heb ik een McFlurry met rolo en karameltopping genomen als symbolisch einde van die periode. En ik moet zeggen: het was lekker, maar halverwege voelde het niet meer juist aan. Ik had zoiets van: 'eigenlijk is het troep, en als ik het op heb, voel ik mezelf niet zo lekker.'

Zo meteen ga ik al het suikerrijke in de kasten ver weg opbergen, en daarna nog eens naar de biowinkel. In gewone supermarkten is het bijna onmogelijk om alle voeding te kopen zonder geraffineerde suikers. Blijkbaar kun je daar met ecocheques betalen. Eindelijk kunnen we ze dan eens gebruiken. Onze kasten zaten al vol met 100 oplaadbare batterijen en ledlampen van vorig jaar..

Naast voedingsalternatieven heb ik ook gemerkt dat afleiding een must is. Ik ben gelukkig al een tijdje behoorlijk actief. Sporten, Flylady (huishoudelijke opdrachten online), vaker familie bezoeken, opnieuw contact met goede vriendinnen van vroeger <3,.. Mijn leven heeft weer meer inhoud, en daar ga ik nu lekker mee verder. Ik durf zelfs zeggen dat het dankzij mijn workouts is dat ik het op andere vlakken van mijn leven beter doe. Hoewel sporten energie opslokt, krijg ik zoveel meer energie terug. Ik ben een pak gelukkiger, en ik begin alles op orde te krijgen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten