24 december 2011

Prettige feestdagen!

Hoi iedereen!

De feestdagen zijn nu wel echt gestart. Geen sneeuwtapijt, maar wel al massa's cadeautjes onder de boom.  En we hebben dit jaar zoveel flikkerende lichtjes in huis, dat ik een waarschuwingsbord voor epilepsie aan de voordeur heb moeten hangen.
Wij meiden zullen het trouwens ook niet erg vinden om met deze temperaturen oudjaar te vieren. In onze jurkjes en minirokjes kijken naar hoe de mannen stoer vuurwerk afsteken... Nee, ik mis de sneeuw niet :) 




Omdat zowel mijn als vriendlief zijn ouders gescheiden zijn, hebben we veeeeel familie om mee te feesten. Elke vrije dag deze week -ja, ik moet ook nog gewoon gaan werken, f*ck horeca- zal bezet zijn met van de ene familie naar de andere te racen. En ik denk dat dit voor velen onder ons geldt.

Het is moeilijk om in deze dagen gezond te blijven doen. Meergangenmenu's, grootouders die blijven zeuren tot je wéér een praline in je mond steekt, glaasjes wijn of champagne,..  Geen wonder dat we massaal met nieuwe voornemens beginnen op 1 januari. As we speak, heb ik een uitgebreide brunch klaarstaan om mijn vriendje te verrassen. Croissants, koffiekoeken, chocola, fruitsla, eitjes,..  En vanavond halen we de fondue tevoorschijn.

Mijn mening is dat de feestdagen vooral leuk en gezellig moeten blijven. Dat stuk taart ga ik echt niet afslaan als de rest van de familie lekker zit te schransen. Maar dit jaar maak ik het ook niet te bont. Elk jaar staan hier de tafels vol met chocolaatjes, koekjes en chips. Dan profiteer ik liever van het lekker eten en dat stuk (ijs)taart, dan dat ik me rond (lees: ziek) eet aan chips. Het gaat om keuzes maken.

Waar de feestdagen om zouden moeten draaien is gezellig samenzijn. Soms lijkt het alsof lekker eten hoofdzaak is. Ik probeer dit jaar echt te laten draaien rond het samenzijn. En als daar jummy food bij hoort, dan neem ik dat erbij. We vieren geen thanksgiving, maar rond kerst kunnen we best eens wat langer stilstaan bij alles om dankbaar voor te zijn.


Geniet ervan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten