30 november 2011

Eerste fitnesservaring bij i-fitness



Maandagavond was het dan zover: ik ging voor de eerste keer naar een fitnesscentrum. Ik had er veel zin in; maar ook een beetje zenuwen. 

Eerst kreeg ik een rondleiding door alle gedeelten van het centrum. Mijn begeleider was heel vriendelijk en sociaal, dat is al fijn!
Vervolgens mocht ik even opwarmen; het steptoestel werd aangeraden omdat ik daarmee mijn benen en armen tegelijk zou warmmaken. Dat ging redelijk lekker, maar ik had meer moeite met mijn ritmegevoel dan met uithoudingsvermogen.
In het centrum is ook een circuit opgesteld van krachttoestellen; voor elke spiergroep was er wel een toestel. De bedoeling is om elk toestel 1 minuut te gebruiken, waarna je met zn allen doorschuift naar het volgende toestel. De weerstand kun je zelf heel gemakkelijk met knopjes aanpassen. Alles werd  zeer nauwkeurig uitgelegd. Het circuit is een ideale spiertraining voor beginners; na een tijdje mag je de 'echte' (meer ingewikkelde en zware) toestellen gebruiken.
Toen dat voltooid was, had ik nog een uur voordat mijn gekozen groepsles begon. Altijd al heb ik de loopband willen uitproberen, en ja hoor ik vind het zo leuk! Alle cardiotoestellen zijn zo geavanceerd. Je kan zowat alle mogelijke cijfers zien, verschillende programma's instellen en zelfs tv kijken. Ik heb wijselijk nog niet teveel op knopjes geduwd; dat is iets voor later.
20 minuten en 2,5 km later ging ik pauzeren. In de lounge kan je gratis koffie, water of thee nemen. Je kunt ook tegen een redelijk prijsje sportdrankjes en shakes kopen. 
Lekker uitgerust, maar vol energie kon ik beginnen aan de groepsles. Ik koos BodyAttack, de zwaarste cardio-groepsles in het aanbod. De groep bestond enkel uit vrouwen tussen 18 en 40 jaar. Ik was de newbie, maar kon desondanks alle moves goed volgen. Dankzij Turbofire en Insanity ben ik al bekend met de termen en de correcte uitvoering. Er worden 10 routines gedaan op 1 uur, met telkens een minuutje pauze. Interval-training dus. Het was zeker niet gemakkelijk, maar Insanity is moeilijker. De instructor is ook fijn; motiverend en betrokken bij de deelnemers. 

Enkele feitjes rond Body Attack..


Alles zat erop, behalve 'the talk'. Op de website staan geen prijzen, dus ik was zeer benieuwd. I-Fitness werkt enkel met all-in abonnementen. Je kan dus met je lidkaart alles doen: alle toestellen, alle groepslessen, powerplate, de infraroodcabine, de zonnebank, de douches, de lounge,.. zoveel je wil. Bij een 1-jaarabo bedraagt de maandelijkse kost 44 euro. Ik weet dat fitness in Nederland een pak goedkoper is. Geloof me: in BelgiĆ« is dat redelijk goedkoop voor wat je terugkrijgt. Ik heb ook al bedragen gehoord rond de 60 euro. Ik heb het contract uitgepluisd en ik vind alles netjes geregeld. Dus ik heb een jaarabonnement genomen.  Ja, Dorien hangt eraan voor een jaar! Spannend!

P.S.: Ik ben overgestapt naar een nieuw reactiesysteem, nl. Disqus. De oude reacties zijn hierdoor niet meer zichtbaar, sorry daarvoor! Maar hopelijk bevalt dit systeem jullie beter :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten